שאלות ותשובות

שאלה: מה עושים כאשר המשקל "נתקע"?

תשובה: כאשר המשקל תקוע מבררים מדוע? האם אנחנו עושים כל מה שצריך: שותים רק 3 כוסות קפה, שותים 12 כוסות מים, צועדים לפחות 4-5 פעמים בשבוע, אוכלים 5-6 ארוחות קטנות ומסודרות המכילות את כל קבוצות המזון. במידה והתשובה לכל השאלות היא "כן" כלומר אנו עושים תוכנית כמו שצריך, אז משתמשים בדף הרישום. דף זה משקף למנחה את מה שהמשתתף אוכל ושותה וכן האם מיושמים גם שאר הכללים. זהו הכלי שבו המנחה משתמשת כדי לתקן את  החריגות. בנוסף רצוי לגלות סבלנות ולהבין שלפעמים המשקל תקוע גם ללא סיבה.

שאלה: כמה תמרים מותר לאכול?

תשובה: 2 תמרים = מנת פרי. מאחר ויש לנו כשלוש מנות פרי ביום: אפשר לשלב את התמרים כחלק מהפירות המותרים ביום. במידה והתמר גדול - תמר אחד שווה למנת פרי.

שאלה: האם בורקס קטן יכול להחליף את ארוחת הבוקר?

תשובה: בורקס, גם אם הוא קטן, אינו יכול להחליף את ארוחת הבוקר.  הערך הקלורי של הבורקס גבוה בהרבה מהערך הקלורי של ארוחת הבוקר, כמו כן הבורקס מכיל חומרים שאינם מומלצים לאכילה יומיומית (מרגרינה), לכן נקרא לבורקס בשמו: "מנה מותרת" ונאכל אותו רק פעם בשבוע.

שאלה: ברגע שאני נכנסת הביתה מהעבודה אני "נופלת" על האוכל. מה עושים?

תשובה: מומלץ להתארגן מראש ולקחת לעבודה עוד פרי אותו רצוי לאכול בדרך הביתה. כמו כן אני ממליצה להתארגן מראש ולהכין את הארוחה הראשונה בבית   בצורה זמינה. אם זו ארוחת הצהריים, יש להכין את האוכל מוכן בצלחות או בקעריות ולא להשאירו בסיר. אם זו ארוחת ארבע יש להכין את הכריך המתוק כדי ש"ניפול" עליו ולא על דברים אחרים.

שאלה: בגלל החורף קשה לי לשתות מים.

תשובהאכן בחורף קשה יותר לשתות. מומלץ לשתות מים בטמפרטורת חדר ולא מים קרים, מומלץ לשתות תה צמחים חם או פושר (תה נחשב לשתייה חופשית), ניתן לשדרג את המים עם לימון, נענע, או תרכיזי דיאט למיניהם.

שאלה: מאז שהתחלתי את התוכנית יש לי עצירות. מה עושים?

תשובה: יש לשים לב האם שותים מספיק (8-12 כוסות מים ביום), מומלץ לאכול בצהריים אחד מהירקות המצליבים (כרוב, כרובית או ברוקולי) יש לבשל את הירקות. מומלץ לאכול כוס ברנפלקס עם חלב כארוחת לילה, מומלץ להכניס בערב לכוס גדולה 3 שזיפים יבשים עם מים רותחים ולשתות את המים בבוקר, מומלץ לאכול תאנה יבשה ולשתות 2 כוסות מים, מומלץ להכניס כף זרעי פשתן טחונים לתוך המעדן או היוגורט. 

שאלה: אני מוזמנת השבוע לחתונה, איך להתארגן?

תשובהביום זה נחליף את הארוחות, בצהריים נאכל את ארוחת הערב (ירקות, גבינה, לחם) ובערב נאכל את הארוחה הבשרית. נשמור את המנה המותרת ונתפנק איתה באירוע. נבחר בתבונה באירוע את המאכלים הנכונים, נימנע מהמטוגנים ומהמיצים, ננסה לשבת מעט ליד השולחן ולרקוד כמה שיותר.

האם זה נכון שלא כדאי לאכול אחרי שש בערב?
תשובהמערכת העיכול שלנו צריכה לנוח ולישון. ובערב מערכת העיכול עובדת בתפוקה חלקית. לכן מומלץ לאכול ארוחה קלה וחלבית בערב ולא להעמיס את הארוחה הגדולה והבשרית. אבל בהחלט אין צורך להפסיק ולאכול בשש בערב
כמה פריכיות? פתית? מותר לנו לאכול?
תשובההפריכיות והפתית הן מנות פחמימה. מנת פחמימה שלנו אמורה להיות כ 80 קלוריות. לכן מומלץ לבדוק מה הערך התזונתי והקלורי של יחידה אחת ולעשות את החשבון. לדוגמא: אם הפריכיות שוות 20 קלוריות לפריכית – מומלץ לאכול 4 פריכיות כמנת פחמימה
צעדתי 3 פעמים השבוע, איך יכול להיות שלא ירדתי במשקל?
תשובההצעידה, טובה בריאה, אבל צריך להבין גם כמה אכלנו. הצעידה "שורפת" כמו  סוימת של קלוריות, לדוגמא 150 קלוריות לשעת הליכה לאישה. ואם אותה האישה אכלה באותו יום 2000 קלוריות. אז ברור שהצעידה לא קיזזה כאן
למה ירדתי רק "200" גרם?
תשובהיש לבדוק עם עצמנו מה בדיוק עשינו כל השבוע. האם שמרנו כל השבוע? או שרק חמישה ימים ובסופ"ש אכלתי הרבה מעבר. זה שאנחנו לא זוכרים את הסופ"ש, לא אומר שגופנו לא זוכר את האכילה בו. יש לבדוק את כל הפרמטרים של התוכנית: ספורט, שתייה, אכילה נכונה. הדרך הטובה ביותר היא לרשום לעצמנו במשך שבוע וכך לתקן.