טיפ להכנת מרק עגבניות 

בסיר גדול מבשלים את המרק (המתכון נמצא ב"מרקים").

בסיר אחר מבשלים את האורז.

לאחר שהמרק מוכן,מודדים 3 כוסות של אורז מבושל ומוסיפים למרק.

מבשלים את המרק למשך עוד רבע שעה ומתקנים תיבול.

 (האורז סופח את המלחים והתיבול).

מחלקים את המרק לשש מנות. כל מנה שווה למנת פחמימה כלומר לארוחה.

בתיאבון!


טיפ לשבועות

כיצד עוברים את החג בלי לעלות במשקל?

* בוחרים את המנה (העוגה, הפשטידה, הלזניה, הבלינצ'ס...) השווה ביותר ורק אותה אוכלים כמנה מותרת.

* דואגים שתהיה לנו פשטידה או עוגת גבינה דיאטטית כדי שנוכל לאכול אותה בחופשיות (מתכונים "קלים" לשבועות – ראו פשטידות ועוגות).

* מנצלים את ימי החג לצעידות ולטיולים.

* זוכרים שגבינה היא בריאה אך בכמות נכונה, ואינה חופשית.

כף גבינה = 40 קלוריות. כפית שמן = 50 קלוריות. גבינה אינה חופשית!

חג שמח!


טיפים למניעת עצירות בפסח

מים: על כל מצה נשתה 2 כוסות מים.

שומנים טובים: נצרוך שומנים טובים בכמות הנכונה: שמן זית, אבוקדו, טחינה, שקדים, אגוזים, זרעי פשתן. טיפ לבוקר: כפית שמן זית עם קצת לימון.

ירקות: במיוחד אלו עם הקליפה שעשירים בסיבים תזונתיים העוזרים ליציאות. (כמו פלפל).

פירות יבשים: במיוחד שזיפים שעשירים בסיבים תזונתיים המסייעים במניעת עצירות. יש להשרות את השזיף בלילה במים רותחים ולשתות בבוקר את המים.

ארוחות קטנות ומסודרות: עוזרות למערכת העיכול לעבוד טוב יותר.

פעילות גופנית: עוזרת למעיים לעבוד טוב יותר בגלל שיפור זרימת הדם.

מומלץ רק למי שיכול בריאותית.

חג שמח!


טיפ לאירוע

אכלו כל היום ארוחות קטנות, אל תצומו מתוך המחשבה שאתם עומדים לאכול בין כה וכה הרבה באירוע.

לפני היציאה מהבית לאירוע אכלו ארוחה קטנה: תפוח, מעדן או כריך. זאת כדי שתגיעו שפויים לאירוע ותוכלו לבחור את כמויות האוכל בתבונה.

כאשר אתם מגיעים לאירוע, לאחר החיבוקים והנשיקות, תעברו בין המאכלים בלי צלחת ותסתכלו. רק לאחר מכן קחו צלחת וקודם כל מלאו אותה בירקות. לאחר שתאכלו את הירקות, מלאו אותה באוכל שרציתם.

מאחר ובאתם שבעים ורגועים מהבית והתחלתם את הארוחה עם ירקות, יש סיכוי שתאכלו פחות שטויות כי הבטן כבר שבעה ורגועה.

קומו, הסתובבו, רקדו הרבה. ככל שתשבו יותר ליד השולחן כך תאכלו יותר.

בהצלחה ורק בשמחות.



טיפ לקניות


* לכו לקניות לאחר ארוחה קלה (כריך, פרי או מעדן). אם תלכו לקניות רעבים תקנו מ"הבטן" ולא מה"ראש".

* הכינו מראש רשימת קניות וקנו רק מה שברשימה.* ליד הקופה - בדקו את העגלה - האם יש בה "פיגועים"? האם קניתם "לאורחים" , "לילדים" ובעצם קניתם לעצמכם? זה הזמן להוציא מהעגלה את המצרכים המיותרים.

* כאשר אתם נכנסים לסופר - הכניסו לפה סוכריה או מסטיק.

* אל תתפתו למבצעים (3 ב 10). מבצעים אלו יעלו לכם ביוקר.


טיפים לצעידה

* שימו באוטו את נעלי הספורט ואל תעלו הביתה. עצרו את האוטו בדרך בטיילת או בפארק, צעדו ורק אז חיזרו הביתה.

* החזיקו קבוע באוטו את נעלי הספורט והשתמשו בהן כשאתם יוצאים לסידורים כמו בנק או דואר או כל דבר אשר אינו דורש סחיבת שקיות כבדות.

* בימי גשם היכנסו לקניון וצעדו בו. טמפרטורה נוחה, רצפה ישרה, שירותים זמינים. בשעה 9.00  החנויות עדיין סגורות, הקניון ריק וכיף לצעוד בו.


בצל "מטוגן"

כדי שהמאכלים יהיו טעימים אנו נוהגים ל"טגן" בתחילתם בצל. כמובן שהבצל מאודה ואינו מטוגן.

כיצד מאדים בצל?

מחממים סיר, מכניסים פנימה את קוביות הבצל ומכסים במכסה. הבצל מפריש נוזלים ולכן אין צורך להוסיף שמן לסיר,

את התיבול מוסיפים רק כשהבצל זהוב. מדי פעם מוסיפים לסיר מעט מים ומערבבים.

תהליך זה גוזל זמן רב ולכן אני מאדה בצלים רבים ולאחר ההכנה מכניסה אותם לקופסאות קטנות 

והתוצאה היא "בצל מטוגן" מוכן לתבשילים נוספים.

בתיאבון!

ענת רז


טיפ למרק סמיך

כמות המים שאנו מכניסים לסיר בעת בישול המרק לא תכסה את הירקות. יש לדאוג כי הירקות יהיו יותר גבוהים ממפלס המים במספר סנטימטרים וכאשר נטחן לאחר מכן את המרק, הוא יהיה סמיך מבלי שהוספנו בטטה או סולת.

בתיאבון



טיפ לפשטידה מוצלחת

את הבלילה המוכנה מוזגים לתבניות מאפינס משומנות קלות. 
כך הפשטידה האפויה תראה אסטטית יותר ומחולקת למנות. 
השאירו את הפשטידה בתנור לעוד שעה לאחר סיום האפייה כשהתנור מכובה, כך הפשטידה תצא מגובשת יותר. 
מתכון לדוגמא ניתן למצוא ב"פשטידות". חפשו פשטידת תירס.